•.*.•°DJ shabab°•.*.•°

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 613623

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 829894
ادارة المنتدي شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

•.*.•°DJ shabab°•.*.•°

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 613623

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 829894
ادارة المنتدي شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 103798

•.*.•°DJ shabab°•.*.•°

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

2 مشترك

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! )

tamer_hosnylove54
    tamer_hosnylove54

تيمورى اصلى

ذكر عدد الرسائل : 509

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Empty شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! )

مُساهمة من طرف tamer_hosnylove54 2008-04-12, 8:58 pm

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 4vflunp

ما هي الحياة ايه غير شوية صور ...صورة واحد بيبكي ..وصورة واحد بيفرح ..صورة واحد بيبني وصورة واحد بيهدم ... صورة واحد بيحب وواحد بيكره ....هي دي الحياة شوية صور جنب بعض.
    جبت مجموعة صور ...ما تيجوا نتكلم عليها شوية .

1

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 23keomq

الصورة دي وقفتني قدامها كتير ...يا ترى العسكري الأمريكي ده بيعيط ليه ..وهو ماسك الطفل العراقي ده اللي مات في احدى الغارات الأمريكية ؟؟ يا ترى كان حاسس بأيه ساعتها يا ترى كان شعوره إيه وهو شايف إنه بين يوم وليلة تحول لقاتل وسط جيش من القتلة بيخرب بلاد لا هي حاربتهم ولا وقفت قصادهم ؟
    صعب اوي انك تفضل ماشي في طريق غير الطريق اللي كنت راسمه لنفسك ...صعب اوي تعمل كل شيء انت كارهه صعب اوي تقتل وانت بتحب الحياة ..صعب اوي تكره وانت ما بتحبش غير كل الخير للناس ...
    يا ترى كام إنسان في الدنيا دي صحى ولقى نفسه كده بقى في يوم وليلة ..انكتب يعيش حياته قاتل و سفاك دماء رغم انه من جواه انسان طيب .

2

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) J8e8t2

الصورة دي عجبتني اوي ...كانت في محطة مصر بالأسكندرية ....مش عارف ساعات تمشي في الشارع تقول الشعب ده خلاص فقد الدين ...الشعب ده خلاص عليه العوض ...الشعب ده عايز ضرب الجذمة واللي بيعمله مبارك والحزب الوطني فيه حلال عليه .....ما يهمكش المناظر ...أحنا فقدنا الدين في معناه الحقيقي ..كله بيجري على مصلحته ويضر الباقيين ..كله مستعد يشفط دم كله .وناس بتاكل في بعضها وتكره وتحقد وتغل في نفسها على بقية الناس ...وكله عايش ممكن ما يكونش بيعمل حرام ..لكنه لو جتله فرصة حرام فهو بالتأكيد مش حيفوتها ....لكن مرة واحدة وفي نص كل العتمة دي بتظهر صورة وتقول والله الناس برده لسه فيها خير .

3

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Al4yma

الصورة دي بقى لواحدة كانت بتبيع ذرة في الشارع ..وبعدين عدوا من جنبها الناس بتوع كفاية في مظاهرة ليهم ..لما عرفت انهم بيهتفوا ضد الرئيس فضلت تزرغد ...وقاموا حطوا لها لا لمبارك على صدرها ...لو كل الشعب زي الست دي ..لو كلنا ما خفناش لو كلنا اتكلمنا كان اكيد وضعنا ممكن حيكون حاجة تانية ..اكيد الست دي كانت خايفة زينا كلنا في يوم من الأيام ...اكيد كانت بتوصي عيالها يمشوا جنب الحيط ...وما يتكلموش في السياسة ..لكنها مرة واحدة حست انها لازم ترفع عن نفسها الخوف ..لازم تقول مرة واحدة في حياتها لأ ..لازم في لحظة تقول كفاية ..لازم تقول كفاية لنفسها الأول قبل ما تقولها لمبارك ..لازم تقول كفاية سلبية كفاية خوف كفاية نفاق بقى ..لو مرة واحدة فقنا في عمرنا . و مرة واحدة نفضنا سلبيتنا وخوفنا عننا .مرة واحدة بس ...مرة واحدة بس ...مرة واحدة يا عالم ...اكيد كان وضعنا ساعتها حيتغير كتير .

فكرتنى بمظاهرة كنا فيها برده ....وجت بعدها واحدة وفضلت برده تزغرط ...وقالت لنا انتوا عاملين مظاهرات ليه قلنا لها علشان فلسطين ..قالت طيب ما تتظاهروا علشان العيشة اللي بقت غالية ...احنا ما بقناش عارفين نأكل عيالنا .

4
    شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) X2rte1

هي دي الحرب ...ناس تكسب وناس تخسر .الصورة من المعارك الأخيرة في الصومال .اللي خسروا هربوا خارج البلاد على قوارب برعاية امريكية ...واللي كسبوا خلاص مسكوا الحكم ....لكن اللي مات مين يا ترى يفتكره مين يا ترى يمسح دموع الطفل ده..الطفل بيشد والدته ويصحيها ..وينادي عليها تصحى ...اصحي يا امي انا جعان ..انا تعبان انا عايز مسحة الحنان ...بكى علشان يضغط عليها نفسيا ً ..علشان تقوم بقى من نومها ..ماهو لازم كل يوم يضغط على اعصابها ويبكي علشان تصحى وتجري عليه ...تشوفه عايز منها إيه ..لكنه ما يعرفش انها خلاص ..دي النهاية ..نهاية امه وإنه خلاص مهما بكى عمرها ما حتصحى ..عمرها ما حتديله مسحة الحنان ...وانه اتكتب عليه انه يتيتم علشان قضية ما يعرفهاش ..و ناس ما يعرفهاش وهما برده مش عايزين يعرفوه

5

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 1

صورة ملفقة ..وغير حقيقية ..ومتركبة ..انتشرت على الأنترنت ان هذه جثة انسان عملاق من عصر سيدنا آدم عثر عليها في السعودية ..اعضاء منتدى تتبعوا الصورة واكتشفوا ان اصلها منتدى لملحدين يستهزأون بالأسلام وركبوا هذه الصورة ليتابعوا سذاجة المتدينين ( على حد قولهم )...الصورة رغم وضوح التركيب فيه ..ورغم سذاجة الفكر إلا انها تنتشر على النت انتشار النار في الهشيم ..هو ده الأنترنت في البلاد العربية...الأنترنت في البلاد العربية بقى اربع حاجات ..جنس ..وشات ..واغاني عريانة ..واشاعات فارغة .

للعلم من الصورة المتركبة وللأسف صورة الكعبة والمسجد النبوي وهي منورة من الأقمار الفضائية ...الصورة طلعت مزورة ..وغيرها وغيرها كتير جدا .و القصص المفبركة وغيرها ..اللي تنشر بأسم الدين كل يوم انت بتفتح ايميلك فبتلاقي ميت قصة كلها كذب ..وميت خبر كذب ...وميت صورة كذب ..هو ده الأنترنت ..هو ده النقلة العصرية في عالم المعلومات
    كل الناس بتتقدم وإحنا والحمد لله قدرنا نستخدم ادوات التقدم علشان نتخلف اكتر ....بصراحة الوطن العربي بقى ......ماتت بيه النخوة

6
    شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 2s8p6xj

هي دي البلد ...عشر عساكر على كل مواطن ..هي دي البلد ...انا مش عايز اتكلم على المواطن المقهور انا عايز اتكلم على العسكري..العسكري ده طالع عينه ..كرامته ملغية ..العيشة مره عليه ..ممكن يكون ابوه او اخوه مش لاقيين ياكلوا ..مش لاقيين يتعالجوا ..ومع كده عنده اخلاص شديد في العمل ..مين اللي لغى شخصية العساكر دي ومسح امخاخها وخلاهم في يوم وليلة يبقوا اعداء لوطنهم ولأحلام وطنهم ..مين ؟؟؟ مين ؟؟
    مين نكس الفطرة ..مين ربى في الناس دي حب العدوان مين ربى فيهم ان كلهم عايز يبقى مرضي عنه من الظابط فيقدم اكتر واكتر ..ويضرب اكتر ويقتل اكتر ويشوه ويعور اكتر واكتر .
    مش العسكري بس اللي كده ..الطالب اللي بيمشي في الجامعة يدور على اسامي الطلبة الناشطين سياسيا علشان يبلغ عنهم ..والبقال اللي تحت البيت اللي شغال مرشد مباحث امن الدولة ..وصحابك اللي في الشغل ..اللي ما تقدرش تتكلم في السياسة قدامهم علشان ما يبلغوش عليك رئيسك ..مين اللي غير في الناس ..

هي دي مصر بلد الأمان ..هي دي مصر بلد الأمن ؟؟ شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Wink

اكيد النمرة غلط . شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Smile

كفاية كده ... شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Poster_oops

www.djshabab.yoo7.com
    شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) 19181910
    شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Blush2 ميرسي يا kitkat على التوقيع الجامد دا شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Wink
    True Love Never Dies
    شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Smile
    MERNA_TAMER
    MERNA_TAMER

مشرف سابق

انثى عدد الرسائل : 742

شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! ) Empty رد: شوية صور ....( وهى الحياة إيه غير شوية صور ! )

مُساهمة من طرف MERNA_TAMER 2008-04-12, 9:40 pm

ماااتت قلووب الناس ماتت بها النخوة يمكن نسينة فيوم ان العرب اخوة
    صحي قلوب الناس صحي بها النخوة اصرخ بكل احساس ان العرب اخواااااااااااااااااااااااااااااااااا
    اللهم الأمان الأمان لأهل العراق يارب العالمين.
    اللهم ألف بين قلوبهم
    اللهم وحد صفوفهم
    اللهم بصرهم بأمرهم
    اللهم لم شملهم
    اللهم واجبر كسرهم
    اللهم وعرفهم بعدوهم يا أرحم الراحمين

و الله مش عارفة اقلك ايه
    ميرسي عالموضوع الجميل ده
    و انا عراقية و تاثرت جدا بصورة الامريكي و مش عارفة اقلك غير ماتت فيهم النخوة
    و شكرا مرة تانية لانك خليتني اطلعالي جواية والي متضايقة منو جوايا

بتاسف لاني طولتها عليكو
    بس غصب عني صدقوني بس لو تعرفو ايه الي شفتو بالعراق
    و بس لو تعرفو اد ايه انا متضايقة عشان بعيدة عن وطنيSmile
    :lol: :lol: :lol:

بجد بجد كفاية كدة عايزين امااان

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو 2024-04-19, 6:45 am